Online verhuur, hoe werkt dat?

De woningen van Vijverhof worden digitaal verhuurd. Dat betekent dat alle stappen in het proces online plaatsvinden. Het invullen van het inschrijfformulier, het uploaden van de benodigde documenten, maar ook de toewijzing en het tekenen van het contract. Indien er meerdere geschikte kandidaten voor een woning zijn, vindt toewijzing plaats door een digitale loting.

De online inschrijving in Vijverhof is vergelijkbaar met de papieren inschrijving die vaak gebruikt wordt. Maar door de digitale verwerking kunnen wij sneller reageren en je kunt alles gemakkelijk vanuit huis organiseren! De inschrijving bestaat uit verschillende onderdelen en in deze stappen worden diverse controles uitgevoerd.

Wil je er meer over weten? In de videofragmenten op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe het huurproces werkt.

Je droomwoning gevonden

Je vindt op deze website het volledige aanbod aan appartementen, in de woningzoeker of via het totaaloverzicht. Je selecteert de beschikbare woningen van je voorkeur die passen bij je inkomenssituatie. Je kunt in de woningzoeker een favorietenlijst aanmaken, of zelf een lijstje opschrijven met de adressen van jouw voorkeur. Heb je jouw voorkeurswoningen in Vijverhof geselecteerd en wil je graag gaan inschrijven? Digitaal huren betekent ook: digitaal inschrijven. Je kunt dit doen wanneer het jou uitkomt en je hoeft er de deur niet voor uit. Handig toch? Via onze nieuwsbrief en facebook wordt je op de hoogte gehouden van de start verhuur en de deadline voor de eerste matchronde.
Naar het aanbod

Stap 1: online inschrijving

Klik op de button "Direct inschrijven" op deze website om met je inschrijving te starten. Bij je inschrijving wordt gevraagd om jouw persoonsgegevens. We gaan hier natuurlijk erg zorgvuldig mee om en verstrekken jouw gegevens niet aan derden. We gebruiken deze gegevens alleen om te bepalen of we een huurwoning aan jou kunnen toewijzen. Na het compleet invullen van het inschrijfformulier maken we een online dossier voor je aan. Vanuit deze omgeving kun je jouw gegevens en je inschrijving beheren.

Stap 2: het online klantdossier

Na je inschrijving ontvang je een email met daarin een link om een wachtwoord aan te maken voor je eigen online klantdossier. Hier kun je gegevens aanvullen en indien nodig je ingevulde woningvoorkeur wijzigen.

Stap 3: document downloaden

Download jouw benodigde document. Zorg ervoor dat je documenten voldoen aan de AVG richtlijnen. Dat houdt onder meer in dat je BSN en pasfoto niet zichtbaar mogen zijn. Meer informatie hierover en een documentenchecklist vind je via de onderstaande button.
Naar de Documenten Checklist

Stap 4: documenten uploaden

Om je inschrijving compleet te maken upload je 1 document in je persoonlijke dossier. Wanneer je een voorlopige toewijzing krijgt, vragen we je de rest van de documenten te uploaden. Log in op jouw dossier om aan de slag te gaan!

Stap 5: woonwensen aanpassen

Is er intussen iets veranderd in je voorkeuren? Geen probleem! Deze kun je gewoon aanpassen in je klantdossier. Dan kunnen wij, op basis van die gegevens, gaan kijken voor welke woning je in aanmerking kunt komen. Matchen dus!

En hoe gaat het dan verder?

Voorlopige toewijzing
De woningen worden vervolgens toegewezen onder alle kandidaten die zich volledig hebben ingeschreven en alle documenten hebben geüpload. Bij meerdere inschrijvingen op één woning wordt er toegewezen op basis van de best passende kandidaat middels een digitale loting. Wanneer je een voorlopige toewijzing ontvangt, kun je deze vervolgens accepteren of verwerpen. Indien je de voorlopige toewijzing hebt geaccepteerd, zullen wij vervolgens de uitgebreide finale credit check uitvoeren. Dit houdt o.m. in dat wij bijvoorbeeld BKR-registraties checken en indien nodig werkgevers nabellen.

Eindcontrole en definitieve acceptatie
Wanneer je dossier o.b.v. de credit check e.d. volledig akkoord bevonden is, krijg je per email bericht dat je dossier is goedgekeurd en krijg je de huurovereenkomst digitaal ter ondertekening aangeboden. Deze onderteken je digitaal middels IDIN. Wijzigingen door huurder op de huurovereenkomst zijn helaas niet mogelijk.

Oplevering
Voorafgaand aan de oplevering ontvang je gedetailleerde informatie over de ingebruikname, verhuizing, energiecontracten enz. Zo mogelijk ontvang je minimaal 4 weken voor de sleuteloverdracht per mail bericht. Tijdens de sleuteloverdracht wordt je identiteitsbewijs gescand volgens AVG richtlijnen op echtheid en registratie in vermissingen.

Downloads

In de woningzoeker en via de aanbodpagina kun je de plattegrond per woning bekijken. Wil je graag alle plattegronden per gebouw bekijken? Dan kun je hier de bundel downloaden. Er is ook een bundel voor de verdiepingsplattegronden. Klik op de link om de bestanden te downloaden.